همشهری آنلاین: از اول سال نو تا یکشنبه 7 فروردین پلیس 17 هزار خودرو سواری را توقیف کرده‌ است و 30 درصد بر ضبط گواهینامه‌های رانندگی افزوده شد.

به گزارش ایسنا، سرهنگ محمد رضا مهماندار، رئیس پلیس راه کشور از افزایش 12 درصدی تست سلامت و اعتیاد رانندگان وسایل نقلیه عمومی در نوروز امسال خبرداد و گفت: در این مدت 8هزار وسیله نقلیه و 800 وسیله نقلیه شخصی تست سلامت و اعتیاد گرفته شده است.

 سرهنگ مهماندار افزود: در عین حال از 25 اسفندماه سال گذشته تاکنون بیش از 28 هزار خودرو و موتورسیکلت متخلف در جاده های کشور توقیف شدند که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 10 درصد افزایش داشته است.

 وی با اشاره به توقف بیش از 17 هزار خودروی سواری در نوروز سال جاری گفت: این خودروها به دلیل فقدان مدارک مورد نیاز و رفتارهای پرخطر و انجام تخلفات حادثه ساز توقیف شده‌اند.

 به گفته مهماندار براین اساس توقیف خودروهای سواری 27 درصد، وسایل نقلیه باربری 18 درصد، وانت بار 10 درصد و خودروهای مسافربری عمومی 5 درصد نسبت به نوروز سال گذشته افزایش داشته است.

 رئیس پلیس راه کشور هم چنین از افزایش 30 درصدی ضبط گواهینامه‌های رانندگی در نوروز امسال خبر داد و ضمن هشدار جدی به رانندگان حمل و نقل عمومی گفت: براساس ابلاغیه صادره با خودروهای عمومی و موسسات و شرکت‌های بار و مسافر متخلف در نوروز امسال به شدت برخورد می‌شود.

 وی با اشاره به آغاز دور دوم سفرهای نوروزی از رانندگان خواست با توجه به افزایش تردد کامیون‌ها در نیمه دوم نوروز در جاده‌های کشور حتما در رانندگی دقت بیشتری داشته باشند تا هماهنگ نیمه اول نوروز روند کاهش تصادفات رانندگی ادامه داشته باشد.

 افزایش 16 درصدی برخورد با تخلفات رانندگی

همچنین فرمانده پلیس راه راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی با اشاره به اینکه سرعت، سبقت غیر مجاز و خواب آلودگی سه عامل مهم بروز تصادفات در جاده‌ها بشمار می‌روند، از ضبط دو هزار و 707 گواهینامه طی ده روز گذشته خبر داد.

 وی با بیان اینکه رانندگان سعی کنند از رانندگی در شب و هوای بارانی خصوصا در جاده‌های یکطرفه در صورت امکان بپرهیزند، افزود: رانندگی در بارندگی کاهش میدان دید را بدنبال دارد.

 فرمانده پلیس راه نیروی انتظامی همچنین از رانندگان خواست در طول روز از ساعت 13 الی 16 و از ساعت یک بامداد الی شش صبح که ساعات خستگی و خواب آلودگی است از رانندگی پرهیز کنند و در طول مسیر مسافرت استراحت کنند.

 مهماندار با اشاره به اینکه سرعت، سبقت غیر مجاز و خواب آلودگی سه عامل مهم بروز تصادفات در جاده‌ها بشمار می روند، اظهار داشت: این عوامل ناشی از عجله، شتاب و عدم توجه به جلو می‌باشند.

 وی با تأکید بر اینکه پلیس با رانندگان حادثه ساز بدون اغماض برخورد می‌کند، از ضبط دو هزار و 707 گواهینامه طی ده روز گذشته خبر داد و گفت: طی این مدت پنج هزار و 852 خودرو متخلف به دلیل تخلفات حادثه ساز متوقف و به پارکینگ منتقل شده‌اند.

 فرمانده پلیس راه کشور با بیان اینکه طی 10 روز گذشته پلیس 784 هزار و 596 مورد با تخلفات رانندگی اعمال قانون داشته است، خاطرنشان کرد: اعمال قانون پلیس با تخلفات در راستای جلوگیری از بروز حوادث رانندگی صورت می‌گیرد.

 مهماندار با اشاره به اینکه اعمال قانون پلیس طی این مدت نسبت به مدت مشابه در سال قبل بیش از 16 درصد افزایش داشته است، خاطر نشان کرد: در این مدت سرعت و سبقت غیرمجاز از طرف رانندگان به ترتیب 24 و 22 درصد افزایش داشته است.

کد خبر 131011
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز